Exercicis de salut (per a la gent gran)

Imparteix: Núria Caralt
Horari: Dimarts, de 10:30 a 12:30 h

exercicis_gent_gran

  • Girar cap i natges: Ajuda a “lliurar al cor del foc”, una expressió de la medicina tradicional xinesa que equival a superar la tensió del sistema nerviós causada per esgotament físic quan el descans no aconsegueix alleujar-la.
  • Aixecar els dits dels peus amb ambdues mans: Exercici especific per a la cintura que ajuda a enfortir els músculs lumbars i a prevenir i tractar les estirades musculars. També és eficaç per al bon funcionament dels ronyons i les glàndules suprarrenales.
  • Tancar les mans en punys amb els ulls molt oberts: Estimula l’escorça cerebral, el sistema nerviós i la circulació sanguínia, al temps qua augmenta la força muscular i la resistència.
  • Aixecar i baixar talons: Equilibra el cos, els xinesos afirmen que aquest exercici sana “les cent dolències”. Les Ba Duan jin o “vuit peces de brocado” són unes sèries considerades com rutina de les més clàssicas del chi kung de moviments, des que van ser compostes pel general Ien Fei, sota la dinastia Song. Aquestes sèries deriven d’unes altres que es denominaven “moviments per a enfortir músculs i tendons”, creades pel monjo budista Boddhidarma, qui va ser també l’autor del zen. La intenció del general Ien era, primordialment, la d’enrobustir l’organisme dels soldats de l’exèrcit xinès, llavors en guerra contra el Japó. Quant a Boddhidarma, el seu propòsit va ser enfortir l’organisme dels monjos de Shao Lin, afeblits per les meditacions i la falta d’exercici.
  • Sostenir el cel amb les mans: Estira la caixa torácica incrementat la capacitat pulmonar, l’estirament dorsal alleugera els dolors i contracturas de l’esquena i ajuda a corregir la cifosi dorsal.
  • Traçar arcs a banda i banda: Millora la respiració i les funcions circulatòries, pel moviment dels braços enforteix els músculs del pit, tonifica els meridians dels pulmons i de l’intestí gruixut.
  • Separar les mans: Estimula els òrgans interns i prevé trastorns gastrointestinals. Separar les mans: Estimula els òrgans interns i prevé trastorns gastrointestinals.
  • Girar el cap i mirar per sobre del muscle: Enforteix els músculs que envolten els ulls, així com els del coll (evitant molèsties en les cervicals). A l’estimular la circulació de la sang al capdavant, elimina el cansament, els marejos i altres trastorns del sistema nerviós.

 

Confirmar assistència al telèfon 93 436 56 71 (de 10 a 13 h.) o al correu info@namaste.cat

2 pensaments a “Exercicis de salut (per a la gent gran)

  1. Carme Flores

    Estic buscant on fer una mica d´ejercici, però no crec que pugui fer 2 hores, perque estic bastant fumudeta.
    Soposo que m´hauria de veure algu ,per veure fins on puc arribar. O tambe provar una classe.
    Agreiria em digueu amb qui em tinc que possar en contacte.
    Una salutació
    CARME FLORES

    Respon
    1. namaste Autor de l'entrada

      Hola Carme, ara veig aquest missatge. Fa molt que ens vas escriure? Si us plau, per qualsevol comentari o dubtes millor fer-ho a través del correu: info@namaste.cat o trucant al 93 436 56 71.

      Pel que fa als Exercicis de salut per gent gran que fem dimarts són només una hora i mitja, pots venir a provar i decidir. I els dimecres fem yoga per gent gran, molt suau, i només una hora (de 12 a 13 h).

      Una abraçada,
      Eva Rodríguez
      Associació Namasté
      http://www.namaste.cat

      Respon

Respon a namaste Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>