Tai Txi (Tai Chi Chuan)

Imparteix: Dolors Gutarra (Instructora de Tai Chi Chuan, mestra Reiki)

Horari: Dimecres, de 11.30 a 12.30 h

Tai ChiEl Tai Chi Chuan és un antic art marcial xinès, conegut per les seqüències de moviments que realitzen els practicants i que es caracteritzen per la unió de la consciència i el moviment corporal, la lentitud, la flexibilitat, la circulació, la continuïtat, la suavitat, la fermesa, i el sentiment d’harmonia que transmeten. Aquest Art Marcial s’ha popularitzat pels beneficis higiènics que s’atribuïen a la seva pràctica i a que és accessible a un estrat molt ampli de població, sigui quina sigui la seva condició física. Els practicants de Tai Chi Chuan atribuïen aquests beneficis per la salut a les característiques d’aquesta disciplina relacionades amb la Medicina Tradicional Xinesa. Estudis mèdics recents han prestat atenció al Tai Chi Chuan. Avui dia, el Tai Chi Chuan és considerat una disciplina per al desenvolupament de la integració cos/ment i l’equilibri personal, sense que per això s’hagi abandonat la relació forma/funció que estableix la seva naturalesa d’art marcial.

El Tai Chi desenvolupa l’harmonia gestual i agilitat corporal, alleugereix el pas i dóna una vitalitat que irradia del cos i de l’esperit. Proporciona seguretat i autoestima, regula la circulació sanguínia, enforteix els músculs, articulacions i desenvolupa els reflexes.

La FORMA, successió de lents moviments, circulars i encadenats de forma continua i flexible és la base del Tai Chi, i en ella, es sintetitzen les ensenyances que es van adquirint. En la seva execució s’implica tot el cos (tendons, lligaments, óssos i òrgans) resultant beneficiós del suau moviment del Tao. La pràctica condueix progressivament a l’arrelament i al control de l’energia. No és una tècnica a dominar, és una cerca d’harmonia que es perfecciona sense parar, un procés d’aprenentatge continu sobre un mateix, observant les sensacions que es desperten al teu cos.

 

ALGUNS BENEFICIS:

  • Ajuda a corregir els mals hàbits posturals i de moviment, eliminant els dolors i tensions que aquests ocasionen, i incrementant la nostra consciència corporal.
  • Contribueix a conservar la flexibilitat de les articulacions, així com a enfortir-les.
  • Ajuda a tonificar els músculs del cos de manera progressiva i natural.
  • Tonifica de forma equilibrada el sistema nerviós central, exercint un efecte beneficiós sobre el conjunt del cos.
  • La respiració abdominal, profunda, lenta, uniforme i suau es tradueix en un major subministrament d’oxigen a la sang, la qual cosa genera un benefici directe per als òrgans interns del cos.
  • Afavoreix la digestió. Els seus moviments activen el moviment intestinal, i la respiració abdominal relaxa l’estómac.
  • Redueix els efectes negatius de l’estrès, i ens ajuda a disminuir els nivells d’ansietat, gràcies a una progressiva auto-regulació de les energies i impulsos del nostre cos, emocions i ment.
  • En síntesi, a través de l’alliberació del moviment estàtic, el control de la respiració i l’atenció relaxada, el Tai Chi ens ajuda a aconseguir una major harmonia personal, millorant per tant la nostra relació amb els altres, amb el nostre entorn i amb nosaltres mateixos.

No hi ha contraindicacions per aquesta disciplina.